ام دی اف mdf

مغزی ام دی اف mdf را می توان مادر محصولات و مصنوعات چوبی نامید و در بسیاری از محصولات کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت آن به عنوان یک معیار برای محاسبه قیمت اغلب محصولات و مصنوعات چوبی به کار می رود. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مغزی ام دی اف بپردازیم و ابعاد فنی و بازاری آن را روشن سازیم با ما همراه باشد.

ام دی اف

انواع مغزی ام دی اف mdf

در زیر به معرفی انواع مغزی های ام دی افdf می پردازیم که در تولید انواع ورق های ام دی اف mdf کاربرد فراوان دارد و هر کدام مشخصه و ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

  1. ام دی اف mdf ضخیم
  2. ام دی اف mdf نازک
  3. hdf
  4. ldf
  5. ام دی اف mdf مقاوم در برابر رطوبیت
  6. ام دی اف mdf با وزن متوسط
  7. ام دی اف mdf حاوی سموم دفع حشرات و موریانه
  8. ام دی اف mdf مقاوم در برابر آتش
  9. ام دی اف mdf  قالب گیری شده

ام دی اف mdf ضخیم

موارد کاربرد این نوع ورق بیش تر جاهایی است که نیاز به استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار مناسب باشد. مانند سازه های ساختمانی، نیمکت، صفحه روی کابینت، طاق و…  همچنین کلاس این نوع ورق EN-622 -5 می باشد و با ضخامت های ۳۰ تا ۴۵ و ۴۵ تا ۶۰ تولید می گردد.

ام دی اف mdf نازک

همانطور که از اسم آن پیداست موارد کاربرد این نوع مغزی ام دی اف بیش تر در جاهایی است استحکام و مقاومت بالا مورد نیاز نیست مانند دیوار پوش ها، غرفه ها، صنایع اسپرت داخل خودرو، سقف و… می باشد و کلاس استاندارد این محصول EN-622 -5: ۱.۸  می باشد و از ضخامت ۲/۵ تا ۶ میلی متر تولید می گردد.

hdf

 این نوع ورق که مخفف high density fiberboard به معنای ام دی اف با وزن مخصوص بالا می باشد. و چگالی آن بیش از ۸۰۰ کلیوگرم بر متر مکعب می باشد  و این افزایش چگالی به افزایش قابلیت های ورق در برابر ماشین کاری کمک می کند.  و بخاظر مقاومت بسیار بالا بیش ترین کاربرد آن در کف پوش ها، درب ها، پله ها و … می باشد.

ldf

به این نوع مغزی ام دی اف، ام دی اف با وزن مخصوص پایین هم می‌گویند، ldf مخفف low density fiberboard  می باشد.متوسط چاگالی این نوع ورق ها بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و بیش ترین کاربرد آن جا هایی می باشد که نیاز به عایق صدا باشد و بش تر در صنعت ساختمان و غرفه نمایشگاه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ام دی اف mdf مقاوم در برابر رطوبت

با ورد ورق های pvc استفاده از این نوع ورق ها کاهش یافته است ولی کاماکان این نوع ورق ها کاربرد های مخصوص به خود را در صنعت دکوراسیون داخلی دارند. در قرایند تولید این نوع مغزی از میزان بیش تری چسب فرمالئید استفاده می کنند و بعضا از چسب های دیگر هم برای افزایش خواص ضد رطوبت گیری استفاده می کنند. کاربرد این نوع مغزی بیشتر در حمام ، سرویش بهداشتی و هرجایی که رطوبت بالای ۸۰ درصد داشته باشد، است.

ام دی اف mdf با وزن متوسط

این نوع مغزی های ام دی اف بیش ترین کاربرد را در صنعت دکوراسیون داخلی دارند وضخامت آن بین ۱۲ ۱۹ میلی متر می باشد. وزن مخصوص این نوع مغزی چیزی بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ام دی اف mdf حاوی سموم دفع حشرات و موریانه

این نوع مغزی ها بیش تر در جاهایی که در معرض خطر موریانه و حشرات هستند مورد استفاده قرار می گیرد و بیش تری کاربرد آن در صنعت تولید کف پوش می باشد.

ام دی اف mdf مقاوم در برابر آتش

در فرآیند تولید این نوع مغزی های مقداری مشخص و طب استاندارد نک با خواص ضد آتش به آن اضافه می کنند تا قابلیت اشتعال پذیری آن کاهش یابد.

  • ام دی اف
  • ام دی اف
  • ام دی اف