لیست بهترین فروشگاه های پارکت و لمینت تهران- عوض کردن پوشش کف خانه یکی از اصلی ترین و مهم ترین تغییراتی است که شما می توانید انجام دهید تا حال و هوای خانه تان عوض شود. انتخاب درست کفپوش خانه می تواند هماهنگی بی نظیری با مبلمان و نورپردازی خانه داشته باشد و یک محطی گرم و دوست داشتی و شیک برای تان به ارمغان آورد.برای انتخاب نوع کفپوش، گزینه های بسیاری جلوی روی شما است و این کمی زمان تصمیم گیری شما را افزایش می دهد.
اگر کفپوش مناسب خودتان را درست انتخاب نکنید ممکن است خیلی زود دکوراسیون داخلی خانه تان از چشم تان بیافتد. در این مطلب می خواهیم یکی از زیباترین و مدرن ترین کف پوش ها را به شما معرفی کنیم و سپس فروشگاه هایی  که در کار فروش آنها فعالیت می کنند را به شما معرفی کنیم.

لیست بهترین فروشگاه های پارکت در تهران

پارکت چیست؟

لیست بهترین فروشگاه های پارکت در تهران-پارکت‌ها نوعی از کف پوش ها هستند که اغلب از جنس چوب طبیعی‌اند. برای تولید پارکت فرآیند های به مراتب کم تری طی می شود. برای تهیه پارکت، چوب درخت را به الوار تبدیل می‌کنند، و بعد به ابعاد کوچک تری برش می‌دهند و هنگام نصب آن را به کف می‌چسبانند. در انتها هم روی آن را ساب و لاک می‌زنند. تفاوت بین جنس پارکت‌ها در نوع درختی است که چوبِ پارکت را از آن تهیه می کنند.
پارکت،‌ کف‌پوشی لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود. این نوع کف‌پوش از اواخر قرن ۱۷ میلادی رواج پیدا کرد و بیشتر به خانه ثروتمندان، اشراف و طبقه مرفه جامعه اختصاص داشت. پارکت‌ها می‌توانند گرما و حس طبیعت  را به خانه‌ شما بیاورند و برای دکوراسیون‌هایی که می‌خواهند خانه را تاریخی و طبیعی  جلوه دهند بسیار مناسب و مطلوب است.
با این اوصاف به علت قیمت بالا و معایب دیگری که این نوع کف‌پوش نسبت به انواع جدید کف‌پوش دارد استفاده اش به مراتب کم تر است و کف پوش های جدیدتر با قابلیت های مهندسی بالاتر فراوانی بیش تری در بازار دارد.

لمینت چیست؟

لمینت که در بازار  نامش  بیش تر به پارکت لمینت معروف است به نوعی از کف‌پوش های مهندسی شده گفته می‌شود که از چند لایه چوب فشرده مرغوب ساخته شده است و برخلاف پارکت از چوب طبیعی به صورت مستقیم در آن استفاده نمی شود. هرچند از لحاظ ظاهری، سطح آن طرح جوب را دارد. لمینت به خاظر قیمت، تنوع طرح، نصب آسان و از همه مهم تر مقاومت بیش تر در مقابل آب یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش هاست و سالانه مردم زیادی در سراسر جهان از این نوع کفپوش ها برای دکوراسیون خانه شان استفاده می کنند.

تفاوت های پارکت و پارکت لمینت چیست؟

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در مقاومت شان در برابر آب:

پارکت‌ها چون از چوب طبیعی ساخته شده اند نسبت به شدت به آب واکنش می‌دهند و در هنگام خیس شدن ورم می‌کنند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها در محیط ‌های مرطوب مانند آشپزخانه اصلا پیشنهاد نمی شود. در مقابل پارکت لمینت‌ها در مقابل آب مقاومت بسیار بالاتری دارند.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در نحوه‌ نصب:

اصلی ترین تفاوت پارکت و لمینت در نحوه‌ نصب شان است. برای نصب پارکت از چسب مخصوصی استفاده می‌کنند و کثیف‌کاری زیادی دارد. بعد از اینکه چسب خشک شد سطح پارکت را ساب زده و بعد یک لایه، لاک روی آن اجرا می‌کنند. تقریبا ۲۴ ساعت بعد از اجرای پارکت می‌توان وسایل منزل را روی آن چید.

اما لمینت‌ها برای اجرا هیچ نیازی به چسب ندارند. لمینت‌ها دور تا دورشان شیارهایی به نام کلیک دارند که به صورت نر و ماده درون هم قرار می‌گیرند و قفل می‌شوند. در نتیجه می‌توان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون کثیف‌کاری لمینت کرد. از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن‌ها از چسب استفاده نمی‌شود به راحتی می‌توان آن‌ها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در دوام و ماندگاری:

پارکت‌ نسبت به لمینت دوام و طول عمر بیشتری دارد. در صورت نگهداری مناسب پارکت بین ۴۰ تا ۸۰ سال عمر می‌کند. در حالی که عمر مفید لمینت حدود ۱۰-۱۵ سال است. ضمن اینکه به خاطر طبیعی بودن، پارکت به راحتی طرح و نقش خود را از دست نمی‌دهد. و ماندگاری طرح آن بیش تر است.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در مقاومت در برابر اجسام نوک‌تیز:

پارکت‌ها نسبت به اجسام نوک‌تیز حساسند و خیلی زود آسیب می‌بینند. بنابراین برای خانواده‌هایی که بچه‌های پر جنب و جوشی دارند اصلا مناسبت نیستند. در مقابل لمینت مقاومت بهتری نسبت به اجسام نوک‌تیز دارد و سخت‌تر آسیب می‌بیند.

دیگر تفاوت پارکت و لمینت در آن است که اگر قطعه‌ای از لمینت آسیب ببیند می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد. در حالی که پارکت چنین قابلیتی را ندارد.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در زیبابی:

پارکت‌ نسبت به پارکت لمینت حس بهتر و طبیعی‌تری را به شما القا می‌کند. دلیلش هم مشخص است: پارکت کاملا طبیعی است.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در تنوع طرح:

پارکت‌ها طرح اصلی چوب درخت را دارند و به همین دلیل طرح‌هایشان تنوع کمتری نسبت به پارکت لمینت دارد.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در نگهداری:

نگهداری پارکت لمینت از پارکت بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید با پارچه‌ای مرطوب یا تی سطح لمینت را تمیز کنید، اما برای پارکت باید از موادی خاص استفاده کنید تا به پوشش محافظ آن آسیبی نرسد و ورم نکند. در عوض پارکت را می‌توان سنباده زد، اما لمینت چنین قابلیتی ندارد.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت در دوست‌دار محیط‌ زیست:

اگر به محیط ‌زیست اهمیت می‌دهید و برای تان مهم است، باید بدانید که از این نظر پارکت‌ها نسبت به لمینت‌ها بسیار بهترند. به خاطر استفاده از رزین و فشار در فرآیند تولید لمینت این کف‌پوش‌ها به سادگی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند، در حالی که پارکت به خاطر طبیعی بودن خیلی راحت به طبیعت باز می‌گردد.

معرفی بهترین فروشگاه های پارکت و پارکت لمینت در تهران

در زیر به معرفی تعدادی از فروشگاه های پارکت و پارکت لمینت در تهران می پردازیم، شما برای ارزیابی هر کدام از فروشگاه ها می توانید به فرم نظرسنجی که در پایین صفحه معرفی آن کسب و کار امده است بروید و آن کسب و کار را از منظر های مختلف بررسی کنید. همچنین از شما درخواست داریم تا نظرتان را راجع به هر کدام از فروشگاه بیان کنید تا دیگران از نظرات ارزشمند شما بهره مند شوند.

دکوراسیون رز

دکوراسیون رز
بروی عکس کلیک کنید.

لیست فروشگاه های پارکت در تهران

فروشگاه پارکت
بروی عکس کلیک کنید.