زین الکتروفیوژن یا همان tapping tee از آن دسته اقلام اتصالات در پایپینگ است که در شبکه های گاز رسانی به خاطر قابلیت های فنی بالا، برای انشعاب گیری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع انشعاب گیری اتصال به لوله های با سایز کوچکتر بوسیله ی کوپلرالکتروفیوژن را امکان پذیر کرده است. اتصالات الکتروفیوژن به خاطر محکم و غیرقابل نفوذ بودن مورد تایید IGS می باشد.به طوری که بعد از اتصال شما قادر به جدا کردن اتصلات از همدیگر نیستید.علاوه بر این این نوع اتصالات آب بندی بسیار مطلوب و بدون عیبی را برای محل اتصال فراهم می کند. برای اینکار لازم است تا از آچار مخصوص این کار استفاده کنید. جنس اتصالات الکتروفیوژن از مواد پلی اتیلن PE 100 با کیفیت پتروشیمی و بدون استفاده از مواد پر کننده می باشد. و در رده فشاری ۱۶ بار به بالا بر طبق استاندارد N12201 E و EN 1555 تولید می شود.

زین الکتروفیوژن

نحوه اتصال لوله ها در اتصال الکتروفیوژن

در بالا با زین الکتروفیوژن آشنا شدیم در این بخش قصد داریم تا با روش اتصال الکتروفیوژن مختصرا آشنا شویم. برای اینکه بدانید زین الکتروفیوژن چگونه جوش داده می شود ادامه مقاله را دنبال کنید.
در برای اتصال زین الکتروفیوژن، از انواع متصل کننده یا همان کوپلر برای اتصال لوله ها با یکدیگر استفاده می‌شود. متصل کننده ها یا همان کوپلرها در واقع قطعاتی از جنس پلی‌اتیلن مرغوب و به شکل اتصالات لوله ها هستند که درون آن المنت حرارتی قرار داده شده است، و دو‌سر این المنت‌ها را برای اتصال به برق مشخص کرده اند.
در ابتدا کوپلر همانند یک غلاف، دو سر لوله یا اتصالاتی که قرار است به یکدیگر متصل شوند را، در برمی گیرد. سپس دو سر کوپلر برای ذوب شدن پلاستیک آن به جریان الکتریسته متصل می گردد. حرارت ایجاد شده، دو سر اتصال مورد نظر را نیز ذوب کرده و در نهایت کوپلر به صورت یک غلاف، دو سر اتصال را در بر می‌گیرد. بعد از سرد شدن محل اتصال االکتروفیوژن، گیره‌های فلزی کوپلر از قطعات جدا می‌شود و کار تمام شده است! به همین سادگی و سرعت اتصال لوله‌ها با روش الکتروفیوژن انجام شد.

لیست تامین کنندگان زین الکتروفیوژن 

در زیر به معرفی تعدادی از تامین کنندگان زین الکتروفیوژن می پردازیم، خواهشمند است با دقت مطالعه فرمایید و در آخر نظرتان را راجع به آن ها بیان کنید تا دیگران آن از نظر شما مطلع گردند.

زین الکتروفیوژن INNOGAZE
ارزان تر از بازار
بروی عکس کلیک کنید.

زین ایکتروفیوژن

زین الکتروفیوژن
بروی عکس کلیک کنید.