پانچینگ چیست؟

پانچنگ فرآیندی است که در آن با استفاده از یک ابزار پانچ و پرس حفره هایی در ورق های فلزی ایجاد می کنند.طی ای فرآیند قطعه هایی از ورق جدا می شود که بسته به نوع و جنس قطعه ممکن است بازیافت شود و یا دور ریخته شود.

ورق پانچ چیست؟

در واقع ورق پانچ اصظلاحی است که به ورقه آهنی با حفر های درون آن گفته می شود، روش ایجاد این نوع حفره ها دو نوع است یا به صورت دستی ایجاد می شود و یا به صورت مکانیکی توسط دستگاه پانچ cnc در این مقاله به توضیح راجع به ایجاد ورق پانچ cnc به صورت مکانیکی می پردازیم.

معمولا جنس ورق های پانچ شده از جنس فولا، برنج، مس و آلومینیوم می باشد که بسته به نوع مصر در اشکال مختلف تولید می گردد.

کاربرد ورق های پانچ؟

ورق پانچ در انواع شکل ها اعم از دایره ای، کشویی، مربعی، لوزی، ستاره ای، زنبوری و … قابلیت تولید دارند. و در جا های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به برخی از کاربردهای این ورق ها در زیر اشاره کرد: ساخت سایبان، فضاسازی خارجی، دیوارهای امنیتی، ساخت حصار، ساخت انواع صندلی، ساخت دیواره های دستگیره راه پله و… اشاره کرد.

انواع دستگاه پانچ ورق؟

  • دستگاه پانـچ ورق هیدرولیکی

  • دستگاه پانـچ ورق فلزی دستی

  • دستگاه پانـچ ورق با گیوتین ضربه ای

  • دستگاه پانـچ ورق با استفاده از دستگاه cnc

 پانـچ ورق با استفاده از دستگاه cnc

cnc تلخیص عبارت Computer Numerical Control در انگلیسی است که معنای آن در فارسی ماشین کنترل عددی است یعنی این ماشین ها با استفاده از کد کنترل می شوند و با دقت بسیار بالا در حد میکرون عملیات برش را انجام می دهند.

در واقع این ماشین ها پانچینگ را بدون دخالت دست و اپراتور به صورت اتوماتیک انجام می دهد. و با دقت بسیار بالا در حد میکرون عملیات برش را انجام می دهد. از اینرو کیفیت کار خروجی بسیار بالا خواهد بود.

حدمات پانچ cnc

امروز به دلیل سرعت بالا و کیفیت مطلوب بیش تر خدمات پانچ بوسیله دستگاه پانچ cnc انجام می شود.بوسیله این دستگاه ها می توان انواع مختلف طرح ها را بروی ورق های فلزی اجرا کرد، همچنین با استفاده از این روش نیازی کم تری به پرداخت سطح ورق های پانچ شده می باشد.

در زیر به معرفی تعداد از کارگاه ها و شرکت های که خدمات پانچ cnc ارائه می دهند می پردازیم از شما بازدیدکننده محنرم خواهشمندیم چناچه از خدمات این کسب و کار ها استفاده کردید حتما در نظرسنجی آن کسب و کار شرکت کنید تا دیگران با نظر شما راجع به آن کسب و کار آشنا شوند.