ورق ام دی اف mdf

همانطوز که می دانید ورق های ام دی اف به یکی از پرکاربردترین محصولات در حوزه دکوراسیون داخلی تبدیل شده است و این ورق ها به خاطر خواص مکانیکی به نسبت خوب و قیمت رقابتی در زمره پرکاربردترین محصوات در حوزه دکوراسیون داخلی می باشد و از آن برای تولید کابینت، کمد، مبل، میز و… استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به تتوصیه هایی راجع به خرید انواع ورق های ام دی اف mdf بپرازیم تا بتوانید یک خرید منطبق بر نیاز اصلی تان داشته باشید.

ام دی اف
ام دی اف
ام دی اف

ویژگی های ورق های ام دی افmdf مناسب

  1. دارا بودن قابلیت ماشین کاری و برشکاری مناسب
  2. مقاوم در برابر رطوبت
  3. دارای استحکام کششی و خمشی بالا باشد
  4. روکش ورق از جنس مرغوب و زیبا باشد
  5. یکنواخت بودن تمامی سطوح ورق از نظر ضخامت
  6. چگالی حجمی بالایی داشته باشد.
  7. چسب به کار رفته در ورق باکیفیت باشد.

ورق ام دی اف mdf ایرانی یا خارجی؟

به صورت کلی ورق های ام دی اف داخل کشور به دو صورت به بازار عرضه می گردنند. ۱۰۰ درصد تولید داخل، یعنی هم روکش و هم مغزی در داخل تولید می مشود . یا بعضا مغزی در داخل تولید شود و روکش وارداتی باشد وحالت دوم این است که مغزی و روکش هر دو وارداتی باشند و در داخل ایران مونتاژ شوند.

تجربه نشان می دهد که حالت دم از لحاظ کیفیتی و زیبایی در سطح بالاتری از حالت اول قرار دارد و بیش تر مورد استقبال مردم قرار می گیرد ولی قیمت آن بالاتر است. اگر بخواهیم تعدادی از برندهای خوب داخلی را نام ببریم می توانیم به چهل ستون، نقطه، پارس، تبریز و پویا و طراوت اشاره کنیم.

ورق ام دی اف mdf سبک یا سنگین؟

در انتخاب ورق برا اساس چگالی حجمی یاتراکم وزنی، بایستی به کاربرد ورق فکر کنیم ببینیم این ورقی که داریم خریداری می کنیم قرار است در کجا به کار رود و کاربردش چیست؟ اگر بخواهیم ورق های ام دی اف mdf را از لحاط وزنی دسته بندی کنیم می توانیم بگوییم در حالت کلی این ورق ها یا سبک اند و یا سنگین.

ورق های سبک عمدتا در دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی و هر جایی که این ورق ها نیاز به تحمل با بالا ندارند مورد استفاده قرار می گیرند و پیشنهاد می شود جهت صرفه جویی در هزینه (چرا که قیمت ورق های سبک ارزان تر است) از این نوع ورق ها استفاده بکنید.

و از ورق های سنگین در در قفسه بندی های صنعتی و جاهایی که نیاز به استحکام بالا می باشد استفاده نمایید، توجه داشته باشید که قیمت این نوع ورق های به نسبت و چگالی حجمی و وزن متغییر می باشد.