اولین مشکل، طمع به یک طرح خوب، یک راهبرد تغییر ناپذیر و یک تحقیق بازار جامع است. در دوره های گذشته این موارد شاخص های موفقیت احتمالی بودند. یک پیشنهاد وسوسه کننده این است که آنها را برای استارتاپ ها نیز بکار بندیم، اما این کار جواب نمی دهد، زیرا کسب و کارهای نوپا با عدم قطعیت فراوانی روبرو می شوند. کسب و کارهای نوپا هنوز نمی دانند که مشتریانشان چه کسانی هستند و محصولشان چه باید باشد. حال که عدم قطعیت جهان مدام بیش تر می شود، پیش بینی آینده سخت تر و سخت تر می گردد. روش های کهنه مدیریت به درد شرایط حاضر نمی خورد برنامه ریزی ها و پیش بینی ها تنها زمانی دقیق هستند که بر پایه یک تاریخچه ی عملیاتی بلند و پایدار و یک محیط نسبتا باثبات باشند. کسب و کارهای نوپا هیچکدام را ندارند.

دومین مساله این است که پس از مشاهده عدم توفیق مدیریت سنتی در حل مشکل، برخی از کارآفرینان و سرمایه گذاران دستان خود را به نشانه تسلیم بالا گرفته و روش”فقط انجامش بده” دانشکده های کارآفرینی را پیش روی قرار داده اند. این مدرسه ها بر این باورند که اگر مدیریت مساله است، آشوب پاسخ آن خواهد بود. این فکر نیز جواب نمی دهد.

از لحاظ شهودی درست به نظر می رسد که فکر کنیم چیزی چارچوب شکن، نوآور و آشفته همانند یک کسب و کار نوپا بتواند مدیریت شود، یا دقیق تر بگوییم، باید مدیریت شود. بیش تر مردم فرایند و مدیریت را کسل کننده و ملال آور می دانند، درحالی که کسب و کارهای نوپا پویا و هیجان انگیزند، اما آنچه واقعا هیجان آور است، دیدن این است که کسب و کارهای نوپا موفق می شوند و جهان را تغییر می دهند. اشتیاق، انرژی و چشم اندازی که افراد صرف این کسب و کارهای نوپا می کنندمنابع بسیار گران بهایی هستند و نباید تلف شوند. ما می توانیم-و باید-بهتر کارکنیم.

آژانس بازاریابی سرینو آماده همکاری با استارتاپ ها به صورت منتور و یا هم بنیانگذار می باشد.